Mammas födelsedagstårta

Till min mammas födelsedag i april så bestämde jag mig för att göra en fin tårta, både som en liten extra present men också för att jag ville testa mina blomutstickare och att göra glutenfria bottnar.

Innehållet är ljusa glutenfria bottnar, glasscreme (hälften grädde och hälften vaniljsås) och hallonmousse, spacklad med vaniljsmörkräm. Täcket är i sugar paste och dekorationerna likaså, förutom pärlorna i mitten på blommorna som är köpta sockerpärlor. Några små skavanker här och där, men blev riktigt nöjd med denna – synd att jag inte hade några bokstavsutstickare när jag bakade den här tårtan!

4 thoughts on “Mammas födelsedagstårta

  1. Väldigt vacker tårta!

    Och tack för tipset om hur man allra bäst fyller en tårta, för några inlägg sedan. Tänk att man ska ha levt i 41 år och bakat oräkneliga antalet tårtor innan man lär sig något som när man väl lär sig det ter sig tämligen självklart. 🙂 Tackar och niger!

Lämna en kommentar

