Bakad potatis + grillad kyckling + mangoraja = sant

Jag och Des, som driver skönhetsbloggen Fröken Rosa, är båda två matfantaster (umgås man med Des och försöker hålla ett samtal medan hon äter får man svaret ”can’t talk – eating” tillbaka) och hon tipsade mig om kombinationen grillad kyckling och mangoraja till bakad potatis när vi pratade såser (tror jag att det var). Jag var så klart tvungen att testa och OMG så gott det var! Snabbt, enkelt och ett bra alternativ till skagenröran jag vanligtvis brukar göra. Mangoraja hittar du bland de färdiga kylda såserna i välsorterade livsmedelsbutiker.

bild (3)
Jag brukar baka min potatis i mikron på full effekt, det tar ca 20 minuter.

Lämna en kommentar

